2009

Nu är det äntligen år 2009. Jag undrar vad som kommer att hända detta år. Framförallt hur situationen kommer se ut efter skolan efter som vi tar studenten om 5 månader..

Iaf, själva nyårsafton igår var trevlig. Först möttes jag och Linnea äntligen upp på stationen. Vi hade inte setts sen skolan slutade om jag inte misstar mej så det var skönt att träffas igen! Snacka om pinsamt, vi båda skämdes typ ihjäl för vi kände oss så sjukt fula i skor och jacka till våra outfits. Sen tog vi bussen till Felix som inte var hemma.. Han kom dock efter typ två minuter med Adam och Anton som sällskap, de hade varit och handlat mat till kvällen. Vi började laga mat och sen kom det lite fler, allt som allt var vi nog 10 pers. Linnea och jag skötte salladen och lite av potatisarna (vart ju självklart SÅÅ bra dåra..)

Efter maten lite tv-spel (don't ask me why) och efterrätt som bestod av kladdkaka, snickerstårta och glass! Innan tolvslaget tog vi taxi (höhö Linnea och jag ville verkligen inte gå den korta biten ens..) till slottet. Linnea och jag var mest rädda hela tiden och stod på helspänn. Dessutom var det sjukt kallt! Nästa år ska vi ha termobrallor och raggsockor, ofta nån bryr sig?

När vi sen tröttnade på slottet drog vi vidare till stora torget för att ta buss 67 till valsätraskolan. På vägen till bussen mötte vi min Anna! När vi stod där och pratade så var det nån som tog min hand och jag trodde det var Linnea. Det visade sig tyvärr vara nån äcklig snubbe som stod och flinade.. Pinsamt!!  Dessutom träffade vi på Linneas Anna också. Haha bussen då.. Det var KAOS jag tänker inte ens gå in på det men jag kan ju säga att man mosades in och stod som  packde sillar medans en massa Hej-Vi-Är-Från-Gottsunda-Människor stod längst bak i bussen och rökte, lekte apor och slet sönder bussens inredning. Dessutom var det nån som hade sin hand lite väl nära min rumpa, inte okej!! Vi hittade inte riktigt vägen till festen men sen mötte vi några som skulle dit och vi hänge på. Själva partyt var ganska så over när vi kom dit, möttes av Paulina i dörren som sa att vi va tvugna och dra men Adam, Filip, Anton och Calle hade redan tagit sig in så vi trängde oss in ändå för att hjälpa tjejerna att avsluta festen och dra ut dom iaf. Väl där inne mötte vi en hel del kända ansikten och blev bjuden på efterfest. 

När vi dessutom lyckats ta oss ut gick vi tillbaka till bussen och jag hoppade av nånstans i Eriksberg (?) där mamma mötte mig. Efterfesten dissades för jag ville hem och sova (vilken otacksam kärring va?). 

Det var alltså en liten sammanfattning av vårat nyår. Har vi tur så kanske jag eller Linnea lyckas få tag på lite bilder från Felix eller Adam också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0