Cool dansare

Michael Jackson är ju ett väldigt aktuellt ämne just nu. Satte just på MTV och det spelades just Michael Jackson. Helt plötsligt kom "Smooth criminal" och jag kom på att jag+fyra andra dansare från min klass i 6:an-9:an koreograferade en dans till just den låten i sjuan. Minns att det var den dansen vi hade tänkt vara med och tävla med i koreografitävlingen. Det blev inte så utan vi körde en uppvisning på en avslutning istället medans en annan grupp i klassen var med och tävlade. Det slutade bra för deras debut-tävling, de vann!



Gick också in på skolans hemsida och se vad jag hittade:

Hehe det är alltså precis exakt den dansen. Nu är ju inte jag nån av de som står längst fram vid tillfället då kortet togs, men ändå! Kommer ihåg att vi hade vita skjortor, svarta kostym-byxor och så hade vi svarta glittriga hattar i början av dansen som är så typiskt Michael Jackson. När det började stod vi med ryggen mot publiken med hattarna på huvudet som var nerböjt och höll ena handen på hatten. I början av låten hörs hjärtslag (man hör dem knappt i versionen från youtube som jag la upp men lyssna på spotify eller nått annat) och när man stod på scenen var det verkligen en cool känsla eftersom det kändes som om det var ens egna hjärtslag som hördes ut. Har för mig att den var rätt cool den där dansen, väldigt Michael Jackson, med en del inslag av hans typiska danssteg osv. Skulle vara så himla kul att se den nu men jag tror inte någon filmade den tyvärr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0