Dricks och flörtar

Woho, ännu en "dag" = kväll på jobbet avklarad. Passet slutade med en minusdiff, blä. Måste försöka hålla nollan ju! Hade även en hel del snälla killar som kunder. Fick behålla växel hit och dit, när jag stängde kassan hade jag 11 kronor i dricks hehe. Keep up the good work. Många snälla killar alltså. Jag tror att mitt ständigt påklistrade fruktansvärt naturliga leende gör underverk. Tänk om jag stod där som den vanliga bitch så många tror att jag är, utan det stora fula fejk leendet. Jag kan nästan lova att jag inte skulle få många kunder, i så fall inga trevliga kunder och definitivt inte en endaste krona i dricks. Så på med "det jävla leendet, piff-och-puff-rösten samt ett par glittrande ögon som utstrålar HEJ och välkommen jag gör allt för dig". Där har du mig på jobbet.

Jag gillar faktiskt mitt jobb väldigt mycket, trevliga kollegor, perfekta arbetstider, hyffsat varierande arbetssysslor och att man får träffa mycket folk. Det är socialt och det gillar ju jag. Alla är inte trevliga men kommer det en kund som är mindre trevlig väcks tävlingsmänniskan inom mig som bara vill göra allt för att få den här personen på andra sidan disken glad och supertrevlig. Och vet ni? Oftast funkar det riktigt bra! Är man bara jättetrevlig ändå och verkligen koncentrerar sig på kunden brukar han eller hon så småningom tina upp. Me like, det är kul att göra människor glada!

Btw, kom in två superdryga killar idag. Tänker inte säga så mycket men usch så oanständig ena av dem var. Han flörtade hej vilt, sa att jag var "very good looking" (engelsktalande), bad mig att göra honom sällskap under filmen osv. Inte okej! En hel del blinkningar och andra små flörtar får man väl inte allt för sällan och det är ju hyffsat trevligt när det kommer från rätt personer. Men det där, nej det var nått annat.

Kommentarer
Postat av: pau

hur fan kan du gå minus om du får "dricks"?haha och vafan flörta tillbaka ;D;D

2009-07-21 @ 10:46:29
Postat av: Holly

för dricksen kan man inte stoppa i kassan, det är ju växel som man får behålla och då blir det fel i systemet =/

2009-07-21 @ 11:22:45
URL: http://hollyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0