Trött Holly

Förlåt för dålig uppdatering men ända sen i Lördags har jag varit helt döds-trött typ. Vet inte om jag är påväg att bli sjuk kanske eller om jag bara är trött efter en hel del fysisk ansträningning. Har i alla fall inte haft så särskilt mycket för mig. Igår nyktrade jag till under dagen och åkte därefter till stallet. Red Saras häst Fly då med precis som i lördags eftersom hon var borta på cup med sin andra pålle. Alltid kul att rida honom även fast han är en stoooor häst på knappt 180 cm i mankhöjd som inte har så värst mycket motor. Rätt mycket mer att rida än ett litet sto på 163 cm med massa motor! Idag var ju Sara tillbaka så det var bara min lilla Havanna att rida. Har ju nästan bara ridit henne i ridhuset sen i april pga Quba men idag red jag nere i sommarhagen vilket funkade perfekt! Satte på gramanen för att komma till jobb eftersom hon kan bli lite pigg ute och slå upp huvudet när man tar tag i henne men det var snarare tvärt om så den kunde hänga löst mest hela tiden nästan. Satsade på att jobba igenom galopperna och det funkade super. Gjorde också mycket övergångar trav-galopp, skritt-galopp och det rullade fint. Var verkligen toppen att rida ute i den stora hagen så att man kunde rulla på och inte bli så begränsad av ridhusväggarna. (Fy en sån dressyr-ridhus-tant jag är..) Oj nu blev det ett väldigt hästigt inlägg men ah så kan det bliii, är ju trots allt det jag gör varje dag förutom jobb, träffa folk eller vara ute och pimpla rosé!

På fölmönstringen i aug. -07. Havanna med stora magen där bak. Kan inte fatta att lilla Mimmi ska ridas in i höst när hon kommer tillbaka från betet, redan så stor tjej..  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0