Båtmässan 2009

Nyss hemkommen från båtmässan. Det är tradition sen många år tillbaka att gå på båtmässan varje år men nu var det säkert två år sen jag var där sist. Skäms på mig!

Jag kan börja med att berätta att träbåtsutställningen var urusel och i princip obefintlig, det fanns ungefär två träbåtar. Fattigt. Utöver det fanns såklart massvis med GPS (GPS i plural någon?) och racerbåtar. Kul kul men jobbiga försäljare som hoppade på mig mest hela tiden och tomt på tjejer. Gick mest runt lite för mig själv och pratade med bl a poliser, försvaret och racerbåtssnubbar. Vid halv sju  mötte jag upp de andra och då åt vi. Sen gick jag runt med pappa och Mats för att kika på badbaljor (läs plasbåtar). Min favorit på den fronten blev Storebro:s 435 Commander.


Helt okej för att vara plastbåt, rymlig och välplanerad med snygg inredning och bra sikt. Dock något låg takhöjd. Dessutom gillade tydligen försäljaren oss så vi satt i VIP-hörnan och pratade (lite för länge).
Till sist kände jag på en Audi Q6. Den var lite av en besvikelse. Kändes medelmåttig, lite VW-aktig faktiskt. Alltså inte fy skam men inte hurra liksom. Jag hade nog helt enkelt för höga förväntningar.


En sak som förvånade mig mycket var hur mycket båtar egentligen kostar. Helt sjukt egentligen att man betalar så mycket för något man använder i två månader och som bara står på land resterande tio månader av året. Pappa skulle kolla på nån liten roddbåt till en kompis och gissa priset: 16 800!!!  Jag fattar inte hur man frivilligt kan betala en enda krona för att sitta och ro själv haha.. Jaja smaken är som baken, delad!

Nej nu ska jag sova tror jag, stek lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0