Gårdagens tips!

Jag lovade ju igår att jag skulle ge er ett tips för när man ska hålla föredrag. Håll i er, för här kommer det!

Jo, när man ska hålla föredrag är det ju viktigt att man står någulunda stilla tex. Man ska inte vandra omkring en massa och inte luta sig mot en vägg, hålla händerna i fickorna etc. Att stå och pilla med håret kan också vara riktigt irriterande för publiken att sitta och se på. Det misstaget gjorde jag igår, jag tog bak håret alldeles för ofta. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det (vet att de flesta som lyssnade läser bloggen, kanske dessutom vår svenskalärare!). Anledningen till att det blev så mycket krångel med håret är att jag har en hårprodukts-fri vecka just nu. Alltså, ingen hårspray! Jag är lite rädd att mitt hår ska bli förstört pga min överkonsumtion av hårspray så därför tänkte jag vara lite snäll och låta det vila en vecka även fast man ser ut som en dränkt katt i mitt fall. Mitt tips är alltså, planera din hårprodukts-fria vecka och ha den inte när du är tvungen att redovisa eller hålla föredrag. ¨



Tänk att lite hårspray kan påverka ditt betyg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0